Od jakiej ilości Followesów na Instagramie warto zacząć reklamować cudze marki?

instagram

Fotograficzny serwis społecznościowy, Instagram, istnieje już od dziesięciu lat. Choć na początku był tylko miejscem, w którym użytkownicy z założonym kontem mogli udostępniać własne zdjęcia i filmy, dziesięć lat później jest również miejscem na reklamę, narzędziem pracy i źródłem dochodu dla milionów użytkowników.

Odkąd konto na Instagramie to warunek konieczny istnienia w przestrzeni internetowej, konta w serwisie mają nie tylko gwiazdy kina, sportowcy i celebryci, ale również znane marki i firmy zajmujące się wszelkimi dziedzinami. Dla wielu z nich jedno zdjęciem z odpowiednim podpisem udostępnione na Instagramie jest możliwością zdobycia potężnego zastrzyku gotówki. Znane i dopiero rozwijające się marki gotowe są zaoferować spore wynagrodzenia dla tych, które konta instagramowe posiadają odpowiednią ilość obserwujących. W zależności od produktu, w cenie są konta celebrytów i gwiazd, które mogą być utożsamiane z danym produktem i są opiniotwórczy w kręgach potencjalnych klientów.

Warunkiem stworzenia konta, które może zainteresować właścicieli mniej lub bardziej znanych marek, jest regularne publikowanie postów i wchodzenie w interakcję z komentującymi. Z czasem będzie ich coraz więcej, a jeśli uzyskamy odpowiednią proporcję między kontami, które obserwujemy, a tymi, które nas obserwują, mamy szansę na zostanie zauważonymi.

Specjaliści od reklamy uważają, że tych drugich powinno być co najmniej cztery razy więcej, mówimy jednak o setkach lub tysiącach followersów. Jeśli zachowana zostanie taka proporcja, możemy otrzymać zgłoszenia od początkujących firm, które będą chciały nam zlecić lokowanie produktu. Wartością instagramowych reklam jest ich nienachalny charakter. Wystarczy zdjęcie przedstawiające „przypadkową” scenę z danego dnia, gdzie na stoliku kawowym będzie stał odpowiedni kubek znanej marki. Czasem jest to lekko odsłonięty nadgarstek, na którym widnieje nowy model zegarka lub elementy garderoby. Dopiero szczegółowy opis pod zdjęciem i odnośniki do konkretnych stron internetowych często uświadamiają nam, że mamy do czynienia z reklamą.

Rekordziści zza oceanu, tacy jak Kylie Jenner, zarabiali nawet kilka milionów za jeden post, w którym znalazły się reklamowane produkty. Gwiazdy, które maja po kilka, kilkanaście lub kilkadziesiąt milionów followersów, takie Jak Cristino Ronaldo, Beyonce Knowles czy Rihanna, zarabiają setki tysięcy za udostępnienie niepozornego zdjęcia z produktem, który otrzymali w paczce dostarczonej do domu.

Jeśli więc mamy zadatki na influencera, fotografa, modela lub modelkę, a nasze konto ściąga coraz więcej obserwujących, warto zainteresować się powiększeniem grona followersów, aby uzyskać magiczną proporcję obserwowanych i obserwujących, a potem zacząć zarabiać w łatwy i przyjemny sposób.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *